Snel Winnen: Laat je website voor je werken.

In “Snel Winnen” geven we tips waarmee je zelf (en dus gratis!) meer uit je website, social media en online advertenties haalt. En dat binnen 30 minuten! Hiermee helpen we je klanten direct effectiever te bereiken. Zo bespaar je kosten van adverteren en online diensten. Bovendien zul je beter begrijpen wat de “online klant” beweegt.

Tegenwoordig is je website meer dan een online visitekaartje: het is een verlengstuk van het werk dat je elke dag doet. Hoe klein of groot je onderneming ook is, er zullen altijd potentiële klanten zijn die via je website in aanraking komen met je bedrijf. En, zodra je website goed functioneert, kun je er jarenlang de vruchten van plukken.

Hoog tijd om er eens samen naar te kijken, uiteraard binnen 30 minuten! Wij geven ook wat voorbeelden ter inspiratie (kopiëren bevelen wij uiteraard niet aan 😉 ).

Bepaal je doel.

Wat wil je bereiken met je website? Een vraag die op het oog simpel lijkt: klanten binnenhalen is het ultieme doel van elke vorm van adverteren/marketing, dus zo ook met de website. Dit is alleen niet erg concreet, wat je op kunt lossen door te benoemen wat voor soort transactie jij online wilt (en kan) bereiken.

Heb je een webshop? Dan is het doel om bijvoorbeeld zoveel mogelijk transacties via dit kanaal binnen te halen. Heb je een restaurant? Dan wil je misschien dat mogelijke gasten reserveringen boeken. Heb je een kledingwinkel zonder webshop? Dan wil je dat klanten door je website gemotiveerd worden om in de winkel langs te komen.

Bepaal je plan.

Na de ‘wat’-vraag volgt altijd de ‘hoe’-vraag!

Laten we eens kijken naar het voorbeeld van het restaurant. Restaurant-eigenaren willen een volle toko en dus online reserveringen via hun website. Je kan ervoor kiezen om dit te doen door nieuwe klanten bekend te maken met je restaurant, zoals Hudson Bar & Kitchen hier doet.

Als je al een hoge mate van bekendheid hebt verworven onder je doelgroep, kan het juist heel slim zijn om je website een verlengstuk van je merk te laten zijn. Deze website is bijvoorbeeld niet gericht op nieuwe klanten, maar het geeft de bestaande doelgroep direct de ‘feeling’ die bij deze plek hoort.

Schiet op doel.

Nu is het belangrijk om te evalueren of je website je doelen ook bereikt op de manier die jij denkt dat geschikt is.

Neem voor je evaluatie een kwartiertje waarin je over de belangrijkste pagina’s van je website scrollt. Bekijk elk element en stel jezelf de sleutelvraag: helpt dit de klant naar mijn doel toe? Neem als voorbeeld verschillende delen op je homepage. Is al deze informatie wel nodig? Zijn de juiste links aanwezig om over te gaan tot actie? Maak vooral notities: zo ontdek je snel de wijzigingen die je het best toe kan passen.

Ongeacht of je nu wel of geen website hebt, kun je nu met meer kennis naar je (aanstaande) webbouwer toe. Niet elke webdesigner is namelijk ook een goede strateeg.

Advies nodig? Vul de URL-checker in op onze homepage. Strategische website laten bouwen? Stuur een mailtje naar hello@o-creative.nl!

Terug naar Blog