Terug naar cases
logo dc people
Webdesign Search Engine Advertising Search Engine Optimization Social Campaign

Detacheren in datacenters: opdrachtgevers en werknemers bijeenbrengen.

Twee doelgroepen van één bedrijf tegelijkertijd benaderen? Dat deden wij met gerichte Google-advertenties en een handige website.

Een goed huwelijk tussen datacenter en datacenterspecialist.

DC People is een detacheerder op de markt voor datacenterspecialisten. Als detacheerder heb je twee partijen die je tegelijkertijd wilt benaderen: de werknemer en het bedrijf dat een werknemer zoekt. Offline is dat makkelijk, want je weet met wie je te maken hebt. Het datacenter zoekt personeel, het personeel zoekt datacenter, de detacheerder weet dit. Maar online is dat anders. Of tóch?

De homepage van DC People: voor zowel werkzoekenden als opdrachtgevers is het gelijk duidelijk waar ze terecht kunnen.

De tweedeling op de website.

De uitdaging was om de ervaring tussen het landen op de website en het overgaan tot actie voor zowel werknemers als werkgevers te optimaliseren. Daarom ging het ontwerp van de website op de schop. Hierdoor is het duidelijker waar je moet zijn als je op zoek bent naar vacatures of er juist één wilt plaatsen. Als je de structuur van je website om jouw doel bouwt, blijven gebruikers veel langer op je website!

Google knows all.

Wij stelden voor om het adverteren op Google, het zogenaamde Search Engine Advertising (SEA), te verbeteren. Daarom laten we nu advertenties van DC People zien die passen bij de zoekopdracht van een gebruiker. Wanneer je zoekt naar een baan in een datacenter, krijg je een andere advertentie te zien dan wanneer je zoekt naar een werknemer. Als klap op de vuurpijl betaal je als adverteerder op Google alleen als iemand op de advertentie klikt. Niet-geïnteresseerde personen kosten je niets!